Úřad městyse Jedovnice
Havlíčkovo nám. 71
679 06 Jedovnice
tel.: 516 528 211

SOCIÁLNÍ OBLAST A DPS

Důležitá telefonní čísla a kontakty na zdravotnická a sociální zařízení (PDF 300kB)

KONTAKTY

Dům s pečovatelskou službou - Zahradní 699
a) sociální pracovnice Mgr. Jitka Tesařová
tel.: 516 442 245, 777 362 200, e-mail: dps@jedovnice.cz

b) pečovatelky
tel.: 516 442 245, 724 775 480, 728 296 647, 724 319 797, e-mail: pecovatelky@jedovnice.cz

Posláním pečovatelské služby městyse Jedovnice je posilovat soběstačnost seniorů a osob se zdravotním postižením při zvládání běžných životních úkonů tak, aby jim bylo umožněno setrvat co nejdéle v přirozeném sociálním prostředí, na které jsou zvyklí.
Pečovatelská služba městyse Jedovnice poskytuje své služby v domácnostech nájemníků Domu s pečovatelskou službou a v domácnostech na území městyse Jedovnice v časech:

Pondělí

6:30 – 18:00

Úterý

6:30 – 18:00

Středa

6:30 – 18:00

Čtvrtek

6:30 – 18:00

Pátek

6:30 – 18:00

Sobota

8:00 – 10:00, 19:00 – 20:00

Neděle

8:00 – 10:00, 19:00 – 20:00

Sociální pracovnice je přítomna:

Pondělí

6:30 – 15:00

Úterý

6:30 – 15:00

Středa

6:30 – 17:00

Čtvrtek

6:30 – 15:00

Pátek

6:30 – 12:30

Cílová skupina klientů:

  • osoby se zdravotním postižením
  • senioři

Věková kategorie klientů:

  • dospělí (27 – 64 let)
  • mladší senioři (65 – 80 let)
  • starší senioři (nad 80 let)

Bližší specifikace cílové skupiny:

Klientem pečovatelské služby se může stát člověk, který se ocitl v nepříznivé životní situaci, kterou není schopen samostatně řešit bez vnější podpory a péče. Jsou to lidé, patřící do skupiny seniorů či osob se zdravotním postižením, kteří z důvodu ztráty soběstačnosti, zhoršeného zdravotního stavu nebo vysokého věku již nezvládají vlastními silami nebo s pomocí rodiny péči o vlastní osobu či domácnost. Anebo také senioři a osoby se zdravotním postižením, kteří potřebují dočasně pomoc druhé osoby, např. po návratu z nemocnice nebo z důvodů složité sociální situace.

Do domu s pečovatelskou službou jsou přednostně přijímáni občané s trvalým pobytem v městysi Jedovnice. Dále také občané okolních obcí nebo lidé, kteří mají k městysi blízký vztah – v městysi žijí jejich rodinní příslušníci nebo blízké osoby, popř. je to jejich rodná obec a pobyt v městysi jim přinese možnost obnovení dřívějších mezilidských kontaktů a návrat ke vzpomínkám a známých místům. Poskytovaná služba nepřispívá k sociálnímu vyloučení, naopak může sociální vazby rozvíjet.

Cílem pečovatelské služby je podpora klientů v jejich domácím prostředí. Pomoci jim při zvládání úkonů péče o vlastní osobu, pomoc při osobní hygieně, poskytnutí stravy, ale také pomoc při zajištění chodu domácnosti nebo zprostředkování kontaktu se společenským prostředím.

Konkrétní cíle:

  1. Umožnit klientům žít běžným způsobem života v přirozeném prostředí s možností využití všech dostupných služeb. - Podpora a pomoc klientovi je poskytována na základě individuálního plánu, který zahrnuje podrobnosti o provádění pečovatelských úkonů, plán je sestaven s klientem a zohledňuje jeho způsob života, na který je zvyklý.
  2. S ohledem na individuální potřeby klientů podporovat rozvoj jejich samostatnosti (tj. podporovat zlepšení v dovednostech v souvislosti s udržováním domácnosti, posilovat zlepšení v oblasti hygieny, výživy a užívání léků)
  3. Posílit psychický stav klienta, jeho osobnost natolik, aby mohl zvládnout svoji obtížnou situaci způsobenou ztrátou soběstačnosti
  4. Pomáhat při udržení a rozvíjení kontaktů a mezilidských vztahů včetně pomoci při aktivní účasti na společenském životě města tím odbourávat sociální izolaci
  5. Pomoci překlenout přechodné období, např. při zhoršení zdravotního stavu nebo po návratu z nemocnice a tím oddálit co nejvíce nutnost umístění v pobytové sociální službě

Zásady pečovatelské služby:

  • Úcta k člověku projevená citlivým, chápavým a tolerantním přístupem
  • Podpora soběstačnosti člověka - zaměstnanci plně podporují soběstačnost každého klienta, potřeby a přání jsou naplňovány s jeho aktivním přispěním, podle jeho aktuálních schopností
  • Respektování vlastního rozhodnutí a jedinečnosti každého člověka - usilujeme o to, aby uživatelé služeb mohli v co největší míře vést život podle vlastních pravidel a vést život, na který jsou zvyklí.
  • Podpora směřující k udržení nezávislosti člověka – usilujeme o to, aby uživatelé našich služeb zůstávali co nejdéle součástí přirozeného místního společenství, mohli využívat instituce poskytující služby veřejnosti.
  • Individuální přístup – respektujeme individualitu klienta, jeho potřeby, přání, klientovi poskytujeme služby dle toho, co potřebuje
  • Aktivní a respektující pomoc – respektujeme práva klienta, svobodu volby, možnost výběru způsobu poskytované služby
  • Odborný přístup pracovníků – pracovníci dodržují nezávislost, nestrannost, zvyšují si vlastní profesní kvalifikaci průběžným vzděláváním
  • Důvěrnost – služba je chráněna mlčenlivostí ze strany pracovníků, s osobními údaji je nakládáno v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů

Kalendář

Poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Oznámení o zveřejnění dokumentů podle zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
Rozhodnutí hejtmana JMK o vyhlášení zvýšeného nebezpečí požárů
Výpis z usnesení z 23. zastupitelstva městyse konaného dne 11. 7. 2017

Portál krizového řízení HZS JmKPortál krizového řízení pro JMK

Dráček Hasík